duminică, 16 iunie 2013

16 iunie - dupa-amiaza

Hristos S-a Inaltat! Saptamana aceasta a fost una mai "uniforma":
- a adormit in jur de ora 23 cu doua exceptii, cand a adormit la 1:30 (s-a trezit mai tarziu sau a dormit in timpul zilei); s-a trezit in jur de ora 14, dar nu s-a ridicat din pat decat pe la 16.
- s-a enervat in fiecare seara cand am iesit in parc cu copilul pe cei care vorbeau tare sau pur si simplu nu ii placeau lui si ii jignea (fara sa fie auzit, caci altfel probabil s-ar fi iscat conflicte mari).
- a citit aproape in fiecare zi: ba din carti, ba pe e-mail; i-am propus sa intre si pe Facebook si a facut-o, dar nu l-a atras nimic din ce era postat acolo.

Spune constant ca simte ca traieste intr-un vis din care vrea sa iasa; ca nu stie ce e cu el, daca asta e realitatea si ma intreaba daca eu sunt sotia lui si daca se rataceste cum poate sa ma gaseasca (in special seara la culcare). Il rog sa repete numarul meu de telefon si adresa unde locuim si le stie.

Am depus actele pentru prelungirea concediului medical cu ultimele 90 de zile posibile. Daca se aproba vom avea concediu medical pana pe 10 octombrie, dupa care ori ne intoarcem la munca (sub o forma inca neclara) ori intram in pensionare temporara (minim 1 an de zile). Cand l-am rugat sa dea nr. meu de telefon asistentei care urmeaza sa ne anunte daca se aproba sau nu prelungirea concediului, nu l-a mai stiut (era ora 12 ziua).

Pe 25 iunie avem programare la Brasov pentru o evaluare si eventual un tratament cu acupunctura Zhendao; sperantele mele sunt ca aceasta sa ii mai regleze un pic somnul (poate vom mai reduce din dozajul medicamentelor sau renuntam la ele) si starile de nervozitate. Referitor la starile de agresivitate, un neurolog din afara tarii mi-a scris ca acestea se pot "ameliora" cu "reabilitarea cognitiva" de catre un neuropsiholog: "nu este o forma de psihoterapie, departe de asa ceva, ci o modalitate de a recrea automatisme sociale prin exercitiu repetat. Nu va ascund insa ca asemenea tip de tratament este foarte rar si in Franta, insa rezultatele sunt pozitive"... Am inteles ca, cu cat ne indepartam de episodul comatos, cu atat sansele de normalizare ale functiilor cognitive se diminueaza si ca incepem sa vorbim de sechele, daca simptomele persista mai mult de 6 luni. Perioadele lungi de somn si "programul" instabil nu ne-au permis programari sau intrevederi constante cu doctorii/terapeutii, dar poate de acum incolo vom reusi.  Daca cunoasteti un astfel de neuropsiholog, va rog sa imi dati de stire.

Ceea ce mi-as dori sa stiu foarte tare este daca isi va reveni cu:
1. memoria (atat pe termen lung, cat si pe termen scurt); aseara am luat o inghetata inainte sa intram la teatru, dar cand am iesit din magazin nu mai stia ca urma sa intram la teatru, si lucruri de genul acesta se intampla tot timpul.
2. starile de nervozitate
3. somnul (sa reducem nr. orelor de somn de la 16 in prezent, la un nr. mai rezonabil - 10 ore, spre exemplu).

Daca aveti povesti asemanatoare sau pareri/raspunsuri avizate ale doctorilor la cele 3 intrebari de mai sus, va astept sa mi le impartasiti.

Pana atunci, mergem inainte. Doamne ajuta!

Doinita

Un comentariu:

  1. Buna tuturor! Eu merg la un energoterapeut si din ce-am discutat cu alte persoane de acolo este foarte bun. iti recomand Doinita sa mergeti sa-l vedeti, nu aveti ce pierde. Este in bucuresti, dar merge si in alte localitati. Acesta este site-ul lui http://www.tiberiumolnar.ro/ Succes!

    RăspundețiȘtergere