miercuri, 3 iulie 2013

3 iulie - dupa-amiaza

Am inceput saptamana destul de activi.

Luni s-a trezit la 13:30, iar la 14:45 ieseam din casa: am rezolvat tot felul de lucruri de la 15 pana la 20 (am luat adeverinte de salariat, trimitere pentru internare, tuns - nu reusesc deloc sa il conving sa se barbiereasca; de data asta nici macar sa tundem barba mai scurt..De cand am fost la tuns (acum vreo 3-4 saptamani) si l-am convins sa ii lase se ii tunda barba nu am mai reusit sa i-o mai scurtez pana luni... spune ca ii place asa; foarte greu il conving sa mearga sa faca si dus... "fac mai tarziu, nu am chef acum"; pe dinti in schimb, mai ales seara inainte de culcare, cand nu ii este somn se spala foarte bine.

Are perioade in care spune ca mancarea a fost buna dar si perioade in care spune ca nu are gust... ca parca mananca altcineva in locul lui; chiar si cand ii este pofta de ceva dulce se gandeste ca le mananca degeaba, dar nu renunta la ele. S-a ingrasat destul de tare din cauza rontzaielilor, dulciurilor si meselor tarzii (mananca de prinz pe la 15-16 si apoi de seara pe la 21-22). Ne-am cantarit sambata - 78kg, daca mergea bine cantarul...

Ieri ne-am internat la Spitalul Universitar. Neurologa comparand dosarul si investigatiile imagistice cu starea lui Radu a spus ca s-a recuperat f bine fizic. In schimb psihologa chemata pentru o evaluare, mi-a spus dupa (nu m-a lasat sa stau in camera cu ei) ca nu e bine deloc; ca are probleme pe segmente importante: de memorie, de atentie, lucruri pe care de altfel le stiam... din cate am inteles ne vom revedea lunar (cu internari de o zi) pentru astfel de evaluari. Si vedem intr-un an "ce se alege". Mi-a recomandat de asemenea sa nu il mai las sa doarma asa mult, caci creierul nu este stimulat atunci cand doarme si sa incerc sa ii stimulez atentia si memoria dandu-i sa citeasca si apoi sa reproduca (lucru de care Radu nu e deloc incantat: "nu imi place, nu pot").

Azi facem 6 luni... i-au facut angiografia de dimineata; pentru ca au intervenit pe artera femurala, Radu nu are voie sa se miste 8 ore si pana maine dimineata nu are voie sa se dea jos din pat. I-au facut o perfuzie cu algocalmin ca sa nu il doara dupa ce trece efectul anesteziei locale si incercarea mare va fi sa il mentin culcat, macar pana deseara. Ieri, am dat 3 ture de spital pe parcursul zilei si tot imi spunea "ce cautam noi aici?" "nu avem ce cauta aici", vroia sa ne urcam in autobuz si sa mergem acasa; faptul ca era intr-un loc care nu ii placea, ii dadea si o stare de nervozitate si ar fi lovit masini si jignit oameni necunoscuti, dar a raspuns si frumos omului de la chiosc, de unde am cumparat apa, pentru ca ne servise si vorbise frumos ("tu nu ai face la fel?").Rezultatul angiografiei il voi discuta mai tarziu cu neurologa.

Intre timp am mai primit raspunsuri la intrebari, tot de la neurologa: 
- are voie sa manance dulciuri, chiar si ciocolata neagra, dar cu masura
- are voie o cafea/zi
- 1/2 pahar de vin sau 1 bere
- sa incerc sa ii reduc nr de ore de somn cu o ora/saptamana
- exclus tigara
- "Nu" pentru avion si soare - deocamdata

Lucram si la ajustarea tratamentului mendicamentos. Maine o sa ne externam.

Am primit intre timp aprobare pentru prelungirea concediului medical pana pe 10 oct (maxim). Dupa aceasta data avem 2 posibilitati: reintoarcerea la munca (probabil cu un program scurt, cred ca de aprox 4 ore - nu prea cunosc posibilitatile) sau pensionare temporara (min 1 an de zile; daca vrem reevaluare mai devreme o putem cere).

Mergem inainte. Doamne ajuta!

Doinita

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu