joi, 12 septembrie 2013

12 septembrie

Nu am mai scris de mult, dar multe s-au intamplat. Nu lucruri mari, dar multe si marunte, cum de altfel imi doresc sa fie progresul lui Radu: in pasi mici, dar siguri.
Suntem in aceeasi perioada, etapa de recuperare majora: aceea a nevoii de siguranta - ca se va face bine si ca este iubit. Adica ma intreaba de 20 ori pe zi, daca se va mai face bine? cand? daca il mai iubesc si de ce? Tot de atatea ori imi repeta ca el nu simte ca asta e realitate, ca totul este un vis; ca i-ar placea sa fie realitate (dar: "cand se termina cosmarul asta?"); este in coma si vede totul? a murit si vede ce se intampla in jur? ceea ce se intampla prietenilor nostri si noua este ca si cum s-ar uita la televizor.
Am fost cateva zile la munte cu piticul si a incercat sa doarma cat mai putin ca sa poata petrece timp cu el. A reusit sa doarma (fara ajutor medicamentos) aprox 10 ore pe noapte si aprox 2 la pranz.
Cei de la Sanador ne-au facilitat sedinte cu un psihoterapeut (dr Miruna Stanescu) de care Radu a fost foarte incantat; mi-a spus la o saptamana dupa prima sedinta ca parca s-a simtit in realitate in sedinta aceea. Asa ca, desi eram programati peste alte doua saptamani am fost din nou si saptamana trecuta; probabil ca ora la care am reusit sa ne strecuram programarea a fost cam nepotrivita (era intervalul de somn a lui Radu), ca nu a mai fost atat de receptiv ca prima data. Ieri am fost din nou si nici de data asta Radu nu a "raspuns" (desi dormise doua ora la pranz); raspunde numai cu generalitati (la birou a fost "ca la serviciu", copilul "creste" etc sau cu "nu stiu" ).
A inceput sa isi mai aminteasca lucruri: cand se uita la pozele din concediile trecute isi aduce aminte lucruri chiar in detaliu. Il gasesc in schimb uitandu-se si pe pozele de la motzul lui Petru, despre care nu are nicio amintire... ii e foarte greu sa creada ce s-a intamplat si ca Petru exista si este al nostru. A inceput sa isi mai aminteasca si unde am parcat masina sau ce lucru important am facut ieri sau cu cateva zile in urma (fara a le putea localiza exact in timp). Sunt si foarte multe momente in care nu isi aminteste ce trebuie sa faca sau ce a facut..
Doarme din ce in ce mai putin: aprox 8 ore pe noapte (daca s-ar culca mai devreme de ora 24 ar putea dormi ceva mai mult, dar nu poate adormi mai devreme) - pana se trezeste dimineata piticul. Si neaparat mai doarme 2 ore la pranz. De aprox. 3 saptamani suntem doar noi si copilul in casa si primim ajutor doar pe timpul zilei pentru copil. Am avut si un weekend in care ne-am "descurcat" singuri. Desi mai are concediul medical pana pe 10 octombrie, de o saptamana a inceput sa se duca si la serviciu cate 2-3 ore maxim si este destul de obosit dupa (chiar si dupa o ora si jumatate de stat la birou). Ii e foarte greu sa se concetreze si sa retina (e suficient sa deschida un mail sau sa intre in alt fisier ca sa uite ce avea de facut sau unde trebuia sa faca), dar e foarte important ca merge si schimba atmosfera. Doctorii l-au incurajat sa mearga si dupa terminarea concediului medical, dar sa vedem sub ce forma...
Mai are momente in care face glume neadecvate, de genul: intreaba oamenii prin magazine daca nu vor ciorba la plic (dupa ce ia cateva plicuri de pe raft) sau sa ascunda telefonul doctoritei cand nu este in cabinet. Mai spune de asemenea ca ii vine sa loveasca/ darame ceva, ca sa se convinga ca este adevarat. Cand incerc sa ii spun ca nu este un comportament adecvat si s-ar putea sa aiba consecinte neplacute, ma lovesc de intrebari "da, de ce?", "asa, si?", "oricum totu-i un vis"... chiar daca zice, nu mai este agresiv.

Am reinceput (sper eu - am fost o data) si sedintele de acupunctura zhendao (cand l-am rugat sa ne propunem sa facem macar 6 sedinte nu a fost de acord, asa ca sper ca macar de la o saptamana la alta sa il conving sa mergem pentru ca eu sunt convinsa ca il ajuta).
Saptamana aceasta ne-am vazut si cu d-na dr neurochirurg Ioana Knoller: nici nu a mai fost nevoie sa se uite pe acte; stia despre ce este vorba; ne-a recomandat sa luptam in continuare, intrucat ceea ce s-a intamplat cu Radu a fost la granita unei minuni, sa cerem ajutor psihologic (intrucat asta ar ajuta acum mai mult decat orice medicament) si dupa ce avem un RMN actual (nu conteaza cat de performant va fi aparatul, cat faptul ca ar trebui "feliat" capul milimetric), sa revenim si sa vedem ce e de facut: parerea ei este ca daca in mezencefal este un cavernom, riscul sa sangereze este destul de mare si daca se poate, sa incercam sa il operam. Oricum, stiam asta deja. Nu am discutat cu Radu inca despre asta; ne concetram pe recuperare, pe "ancorarea in realitate" si mai vedem.
Radu si-a facut si o ecografie abdominala, intrucat cauza din cand in cand dureri in partea dreapta, cam in dreptul taieturii de la drenul intern; ni s-a spus ca s-ar putea sa fie de la faptul ca lichidul drenat sa se adune mai mult odata si acesta sa fie motivul, dar i s-a luat si sange si vedem daca se coreleaza rezultatele.
Pe 16 sept avem programare la oftalmolog, in speranta ca vom putea afla mai multe despre "daca/cat" va putea Radu sa vada mai bine; daca va fi cazul vreunei interventii pentru corectarea strabismului sau nu.
In rest, mergem inainte cu: psihoterapia, acupunctura (sper eu) si tratamentul medicamentos (coaxil, depakine 300 si am inceput de ieri si cu pramistar). Puteti sa il sunati pe Radu (pe oricare dintre nr), sa ii trimiteti mail-uri sau chiar sa il "scoateti" in oras pentru 1-2 ore intr-o seara (am fost incurajati de psihoterapeut sa "iasa" si singur din casa, din ce in ce mai mult). Sa ne ajute Dumnezeu, sa ne dea putere si rabdare sa mergem inainte!

Doinita

2 comentarii:

  1. buna seara! am nevoie de ajutorul dvs fratele meu are 44 de ani si acum trei zile a suferit un accident vascular cerebral a fost operat de hematom dar alte vase mai mici sparte ii inunda acel trunchi al vietii doctorita care l-a operat nu ne da nici o speranta va rog ajutati-ma sa ajungem la SANADOR va rog sunati-ma 0749323695 mi-am facut mari sperante citind povestea dvs

    RăspundețiȘtergere
  2. buna seara! am nevoie de ajutorul dvs fratele meu are 44 de ani si acum trei zile a suferit un accident vascular cerebral a fost operat de hematom dar alte vase mai mici sparte ii inunda acel trunchi al vietii doctorita care l-a operat nu ne da nici o speranta va rog ajutati-ma sa ajungem la SANADOR va rog sunati-ma 0749323695 mi-am facut mari sperante citind povestea dvs

    RăspundețiȘtergere